Toimistossa työskenteleville työntekijöille on hyvä järjestää aktiviteetteja, joissa sekä keho että mieli virkistyvät sopivasti. Mahdollisuuksia on rajattomasti, mutta käsittelyyn voidaan ottaa muutamia toimistoon sopivia pelejä, jotka ovat kohtuullisen lyhytkestoisia ja voivat piristää sopivasti työyhteisön yhteishenkeä.

Notkeutta ja huumoria pelaamalla5569638156_84a3b4e04e_b

yksi peli, joka on saanut paljon suosioita aikuisten ja lasten keskuudessa ja joka voidaan helposti yhdistää myös toimiston aktiviteetteihin perjantain kevennykseksi, on Twister. Pelin kulku on melko yksinkertainen, mutta viihdyttää lähes kaikkia pelaajia.

Aluksi jokainen pelaaja asettuu muoviselle alustalle, jossa on eri värisiä ympyröitä. Yksi pelaajista arpoo värin, jolloin pelaajan tulee sijoittaa jalka tai käsi kyseisen väriselle kohdalle. Vuoro vaihtuu pelaajalta toiselle, jolloin lopulta jokainen pelaaja on solmussa keskenään jalkojen ja käsien ollessa eriväristen ympyröiden päällä. Pelin häviää henkilö, jonka tasapaino pettää ja jokin raaja koskettaa maata eikä pysy tarkoitetulla paikalla oikealla värillä. Sopivin määrä pelaajia on kahdesta neljään, jotta kaikki mahtuvat edes hetken pelaamaan väreillä.

Peli ei kestä kauaa, joten se voi olla oiva lisä virkistämään toimiston arkea silloin tällöin. Sen lisäksi toimistossa työskentelevien pelaajien välille muodostuu usein hyväntuulinen tunnelma, sillä nauramatta ei peliä välttämättä saada päätökseen erilaisten asentojen vaihtuessa pelin edetessä, minkä lisäksi se voi toimia myös osana päivittäistä taukoliikuntaa ja venyttelyä, joka on erittäin tärkeää jokaiselle työntekijälle.

Patsasleikillä luottamusta parien välillä

Liikettä voidaan saada aikaiseksi monella tapaa, ja mahdollisuuksia parien yhteistyön parantamiseksi voidaan helpottaa esimerkiksi patsas-nimisellä leikkimielisellä kisailulla. Tämä peli voi olla sopiva juuri ennen jonkun pareittain tehtävän pelin alkua, sillä siten voidaan saada innovatiivisia ideoita ja jännite kahden työntekijän välillä voi parantua huomattavasti, jolloin päästään hyvään yhteisymmärrykseen.

Kun parit on jaettu, jokaisen parin toiselle henkilölle kerrotaan tapahtuma, kuuluisa patsas tai veistos, joka hänen tulee suunnitella toisesta henkilöstä. Hänen tulee asetella työparinsa asentoon omalla vuorollaan, jotta muut parit voivat arvata oikean henkilön tai tapahtuman. Samalla kun parit ovat hienovaraisessa kanssakäymisessä ja fyysisessä kontaktissa keskenään, tämä leikkimielinen harjoitus rentouttaa molempia osapuolia, jolloin työ voi myöhemmin sujua paljon mutkattomammin. Voittajapari on se, jonka salassa oleva tapahtuma tai henkilö arvataan nopeammin.